تاریخ انتشار: شنبه 1393/03/24 - 08:23
کد خبر: 132260

حاشیه های حضور جعفر توفیقی در دانشگاه شیراز؛

فیلم:: بوسیدن سر عارف توسط دانشجوی منتقد/ دانشجویان به چه چیز معترض بودند؟

فیلم:: بوسیدن سر عارف توسط دانشجوی منتقد/ دانشجویان به چه چیز معترض بودند؟

وی سخنان خود را با این جمله ی دکتر روحانی شروع کرد « پناه می برم به خدا از استبداد رای و بستن دهان منتقدان» وی سپس به سمت عارف رفت تا سر وی را ببوسد. عارف و دانشجوی منتقد یکدیگر را درمیان تشویق های شدید حضار درآغوش کشیدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد رضا عارف عصر روز 22 خرداد در تالار فجر دانشگاه شیراز به سخنرانی پرداخت.این جلسه که قرار بود ساعت 14 برگزار شود؛ با سی دقیقه تاخیر برگزار گردید. ساعت 14:30 محمدرضا عارف وارد تالار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ورود عارف با استقبال حضار مواجه گردید. لحظاتی بعد جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم و سرپرست سابق این وزارت خانه واراد تالار شد. با ورود توفیقی جمعی از دانشجویان منتقد به عملکرد وی در فتنه 88، با سر دادن شعار مرگ بر فتنه گر از وی استقبال کردند. این شعار ها که تا حدود 10 دقیقه ادامه داشت با واکنش انتظامات سالن که از دانشجویان عضو انجمن فرهنگ و سیاست بودند مواجه شد. برخورد فیزیکی با شعار دهندگان و بیرون کردن تعدادی از آن ها هم موجب نشد تا جو ملتهب سالن آرام شود.

پس از 10 دقیقه پسر دکتر عارف پشت تریبون قرار گرفت و به تلاوت قرآن پرداخت. با شروع تلاوت قرآن جو سالن آرام شد. تلاوت قرآن حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

با پایان تلاوت قرآن دوباره جو سالن ملتهب گردید. این بار شعار ها یی نظیر« فتنه گر برو بیرون- توفیقی برو بیرون » توسط برخی از دانشجویان سر داده شد. و باز هم از طرف انتظامات دانشجویی سالن به دانشجویان شعار دهنده حمله شد. پس از آن اسماعیل غنی دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز؛ به سخنرانی پرداخت و شعار دهندگان را افرادی خطاب کرد که وقت دانشجویان را گرفته و حق الله می کنند!

سپس دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز به بالای سن رفت. در این هنگام کمی جو آرام تر شده بود. اما سخنان صفوی همچون بنزینی بر آتش، سالن را به آشوب کشید. وی در سخنانی جنجال آفرین، دانشجویان معترض را افرادی معرفی کرد که پس از ظهور امام زمان، در مقابل ایشان خواهند ایستاد. این سخنان با واکنش شدید دانشجویان معترض مواجه شد.

شعار مرگ بر فتنه گر، شعار غالب دانشجویان معترض بود.دکتر صفوی پس از این شعار ها با لحنی تند خطاب به دانشجویان معترض، گفت:«بگویم شما را بیرون بیاندازند؟!... بیرون...بیرون»
این سخنان وی سالن را به شدت ملتهب ساخت، به طوری که در میان سخنان وی عارف به روی سن رفت و وی سخنان خود را نیمه تمام رها کرده و پایین آمد.

با ورود عارف به جایگاه، دانشجویان معترض با شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد به استقبال وی رفتند.

در حاشیه ی سخنان عارف؛ به خصوص در زمان هایی که وی از سال 88 صحبت می کرد؛ گروهی چند ده نفره، «یاحسین...میرحسین» و « زندانی سیاسی آزاد باید گردد...» قصد ایجاد مجدد التهاب در سالن را داشتند که با شعارها «مرگ بر فتنه گر» جمعی از حضار، این گروه دست از شعار دادن برداشتند. این اتفاق در چند مقطع، در حین سخنان عارف تکرار شد.

پس از آن که تعداد زیادی از دانشجویان معترض خواستارپرسیدن سوال شفاهی از دکتر عارف شدند؛ علی هوایی به عنوان نماینده ی دانشجویان معترض پشت تریبون رفت.

وی سخنان خود را با این جمله ی دکتر روحانی شروع کرد « پناه می برم به خدا از استبداد رای و بستن دهان منتقدان» پس از این جمله حضار به تشویق وی پرداختند.

وی سپس به سمت عارف رفت تا سر وی را ببوسد. عارف و دانشجوی منتقد یکدیگر را درمیان تشویق های شدید حضار درآغوش کشیدند.
وی ادامه داد: من از سال 86 در این دانشگاه تحصیل کرده ام و الان هم دانشجوی ارشد هستم. از این سنخ جلسات زیاد دیده ام. در یکی از این جلسات یک نفر گفت که از احمدی نژاد(رییس جمهور رسمی و قانونی ایران) متنفرم. فضای دانشگاه فضای آزاد اندیشی ست. فضای گفتگوست. این دانشجویانی که متهم شدند که حقوق را ضایع می کنند. در این قضیه خودشان، داعیه دارند.

وی افزود: هیچ کس با ایجاد فضای گفتگو در دانشگاه مشکلی ندارد.. ما با افرادی مشکل داریم، که ظلم بزرگ را به فضای گفتگو کردند؛ البته راه توبه بسته نیست. این افراد دانشگاه را به تشنج کشیدند. من به آقای غنی علاقه مندم. گرچه با هم اختلاف عقیده ی سیاسی داریم. حرف من با آن دسته افرادی ست که نظام را متهم به تقلب کردند. جناب آقای توفیقی شما به عنوان یک معلم و استاد مورد احترام ما هستید؛ اما مواضع و صوت شما در دانشگاه تهران نشان می دهد که شما قانون را قبول ندارید. آقای عارف جایش روی چشم تمام بچه حزب اللهی هاست. اما کسی که قانون را قبول ندارد؛ خیر. ما کسانی که نظام را قبول ندارند مشکل داریم. حرف ما این است که اگر کسی نظام را قبول ندارد باید از کشور برود و علیه نظام کار کند.

هوایی افزود: اخلاق زمانی زیر پا گذاشته شد؛ که موکت ها و کتابخانه ی نمازخانه را به آتش کشیدند. آن هم به اسم دموکراسی.

محمدرضا عارف سپس به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: آقای توفیقی دانشجوی رتبه اول دانشگاه شیراز بوده است؛ از نظر فعالیت سیاسی مذهبی و دینی مانند فعالیت علمی رتبه اول بود و ضمن آنکه نقد دانشجویان را هم می‌پذیریم.

پس از هوایی، کاکایی، فرزند رییس دانشکده ی الهیات به پشت تریبون رفت، که با واکنش دانشجویان معترض پس از دقایقی پایین آمد. دانشجویان معترض، به صحبت کردن یک غیر دانشجو، در جمع دانشجویان اعتراض کرد.

روابط عمومی عارف: اخبار حمله به عارف در دانشگاه شیراز دروغ است


download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top